.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اتمام حجت رایحه خوش خدمت با لاریجانی

روح‌الله حسينيان نماینده سرسخت حامی دولت در مجلس هشتم و عضو جریان رایحه خوش خدمت در ديدار خصوصي با علي لاريجاني، براي حمايت اصولگرايان از احمدي‌نژاد اتمام حجت كرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از اعتماد ملی ، در اين ديدار كه در دفتر رئيس مجلس تشكيل شد، دبيركل فراكسيون انقلاب (حاميان دولت در مجلس) به لاريجاني هشدار داد تا اگر مجددا در مقام رئيس فراكسيون اكثريت مانع از اعلام حمايت اين طيف از محمود احمدي‌نژاد شود نتيجه انتخابات ششم خردادماه هيات رئيسه مجلس به ضرر وي تمام خواهد شد.

به دنبال تهديد جايگاه رياست لاريجاني از سوي حاميان دولت بود كه حسينيان از رئيس مجلس وعده گرفت تا در جلسه مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان كه دوشنبه هفته آتي تشكيل خواهد شد بحث حمايت از احمدي‌نژاد به عنوان كانديداي واحد اكثريت مجلس را به راي بگذارد تا اعضاي فراكسيون با راي مخفي به اين پيشنهاد در اين‌باره آزادانه و به‌دور از سايه تصميم ژنرال‌هاي بهارستان اعلام نظر كنند. اگرچه از جزئيات اين گفت‌وگو خبري دردست نيست اما بنا به گفته حسينيان در پايان اين ديدار لاريجاني اعلام كرده كه بهترين گزينه براي رفع اين چالش به راي گذاشتن موضع حمايت از احمدي‌نژاد در مجمع اصولگرايان است چراكه اين امر سبب مي‌شود رئيس مجلس از شائبه سياسي‌كاري در انتخابات و حمايت از جريان خاصي در امان بماند.

لاريجاني در حالي در پي فشارهاي حاميان دولت نظرش را در مورد ورود مجلس به مباحث انتخاباتي تعديل كرد كه پيش از اين عنوان مي‌كرد نمايندگان بايد به صورت فردي در انتخابات حضور يابند و ورود مجلس در انتخابات مجلس صحيح نيست و به معناي دخالت قوه مقننه در كار قوه مجريه است.

اين در حالي است كه بنا به عقيده روح‌الله حسينيان فراكسيون اصولگرايان به عنوان يك گروه سياسي نمي‌تواند نسبت به اين انتخابات بي‌تفاوت باشد بنابراين با درخواست برگزاري مجمع عمومي فراكسيون خواستار تصميم‌گيري سريع‌تر نسبت به اعلام موضع فراكسيون اصولگرايان در انتخابات آتي شده‌ايم. تلاش حاميان دولت در مجلس براي ورود فراكسيون اصولگرايان به انتخابات به دنبال سكوت انتخاباتي چهره‌هاي شاخص جريان اصولگرا در مجلس همچون علي لاريجاني و محمدرضا باهنر و احمد توكلي صورت گرفت چراكه صاحبنظران اين سكوت بي‌سابقه ژنرال‌هاي مجلس را سياسي و به نشان عدم حمايت آنها از دولت نهم تعبير مي‌كردند، به همين منظور اين فراكسيون قريب 50 نفري مجلس با توسل به راه‌هاي مختلف از جمله مذاكره با رئيس مجلس در صدد خنثي كردن اين شائبه به نفع كانديداي متبوعشان بر آمدند.

از ديگر ابزارهايي كه حاميان احمدي‌نژاد قصد دارند با توسل به آن حمايت مجلس از كانديدايشان را حداقل در ظاهر هم كه شده حفظ كنند جمع آوري امضا براي بيانيه‌اي است كه در آن بر حمايت اصولگرايان مجلس از احمدي‌نژاد به عنوان كانديداي اصلي جريان اصولگرايان تاكيد مي‌كند. اگرچه قريب به اتفاق اعضاي فراكسيون اكثريت از صدور امضاي بيانيه‌اي درمجلس براي حمايت از كانديداتوري احمدي‌نژاد بي‌خبرند اما حسينيان ديروز در حاشيه جلسه علني مجلس از ارائه اين بيانيه به هيات رئيسه خبر داد و گفت: من هشتاد و يكمين نفري بودم كه اين نامه را امضا كردم.

وي با بيان اينكه ما قانع نمي‌شويم هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان تنها بيانيه‌اي در كليات انتخابات صادر كند، ادامه داد: لازم مي‌دانيم كه در اين بيانيه، مصداق مشخص شود و به همين منظور خواستار برگزاري مجمع عمومي و به راي گذاشتن اين موضوع در بين تمام اصولگرايان مجلس هستيم.

دبيركل فراكسيون انقلاب با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري پيش رو انتخاباتي حساس است گفت: بيانيه‌اي كه در آن مصداق مشخص نباشد بي‌خاصيت است. وي همچنين درباره تلاش حاميان دولت در مجلس براي تغيير لاريجاني از رياست فراكسيون اصولگرايان گفت: برخي دوستان بحث تغيير رئيس فراكسيون را مطرح مي‌كنند چون در مواقعي كه فراكسيون بايد موضع‌گيري مي‌كرده، اين كار را انجام نداده است از اين رو معتقديم كه بايد در هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان تغييري ايجاد شود. نماينده تهران با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: بنده مفسر سخنان رهبري نيستم اما استنباط من كه براي خودم حجت است اين است كه هيچ‌كس به ساده‌زيستي آقاي احمدي‌نژاد نيست و هيچ كانديدايي با او قابل قياس نيست.

وي در پاسخ به اينكه آيا شما ميرحسين موسوي را فرد ساده‌زيستي نمي‌دانيد؟ گفت: ميان ميرحسين موسوي و محمود احمدي‌نژاد تفاوت از زمين تا آسمان است.

حسينيان همچنين در مورد كانديداتوري محسن رضايي گفت: رضايي طرفدار جدي‌اي در مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان ندارد اما بنده به عنوان يك نماينده مجلس از حضور وي استقبال مي‌كنم.

حاميان دولت در مجلس در حالي قصد دارند حمايت از احمدي‌نژاد را در مجمع عمومي فراكسيون اكثريت به راي بگذارند كه گفته مي‌شود قريب به 100 نفر از اصولگرايان به‌سوي برخي از كانديداهاي اصلاحات تغيير گرايش يافته‌اند اين درحالي است كه جمعي از چهره‌هاي با نفوذ اين فراكسيون نيز به دليل عملكرد ضعيف 4 ساله دولت نهم قصد دارند در صورت موافقت بزرگان اصولگرا پنهاني از محسن رضايي در انتخابات حمايت كنند، به همين خاطر بعيد به نظر مي‌رسد اصولگرايان كه تا امروز از صدور بيانيه‌اي در معرفي احمدي‌نژاد به عنوان كانديداي واحدشان سرباز زده‌اند در آراي مخفي‌شان در مجمع عمومي به حمايت از احمدي‌نژاد راي دهند، مگر اينكه مذاكرات و لابي‌هاي حاميان احمدي‌نژاد در مجلس تا هفته آينده به اندازه‌اي قوي شود كه راي منتقدان احمدي‌نژاد را يك ماه به انتخابات تغيير دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.242 seconds.